Αντικείμενο προγράμματος
Το πρόγραμμα προσφέρει τόσο ένα υψηλό θεωρητικό υπόβαθρο στη διοίκηση και την καινοτομία στο χώρο των logistics, όσο και μια εισαγωγή στις νέες τάσεις και αναδυόμενες τεχνολογίες στον κλάδο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα ζητήματα που αφορούν στη διοίκηση της εφοδιαστικής αλυσίδας με έμφαση σε διαδικασίες logistics. Το πρόγραμμα παρέχει στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να αναπτύξουν σημαντικές προσωπικές δεξιότητες, όπως η αποτελεσματική επικοινωνία, συνεργασία, ηγεσία, στρατηγική σκέψη και λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων. Το πρόγραμμα επιπλέον διαφοροποιείται μέσω της εμπλοκής των συμμετεχόντων σε εργαστήρια καινοτομίας και δημιουργικότητας και μέσω της ανάληψης ενός ομαδικού καινοτόμου έργου (project) που εκτείνεται σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Σε ποιους απευθύνεται
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ανερχόμενα στελέχη επιχειρήσεων στον κλάδο των logistics και υποστηρίζεται ενεργά από την Ελληνική Εταιρεία Logistics – ΕΕL. Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα αναμένεται να έχουν εργασιακή εμπειρία στον κλάδο, να καταλαμβάνουν κρίσιμες θέσεις στους οργανισμούς που απασχολούνται, να έχουν τη δυνατότητα λήψης αποφάσεων, καθώς και την προοπτική για επαγγελματική και προσωπική εξέλιξη. Η αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα οφείλει να συντονίζεται από τη διοίκηση των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων, η υποστήριξη των οποίων θα αποτελεί κριτήριο επιλογής.
Θεματικές ενότητες του προγράμματος
Το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει προχωρημένα μαθήματα στη διοικητική των επιχειρήσεων συνδυασμένα με ειδικά θέματα του κλάδου logistics. Έμφαση δίνεται στην παρουσίαση μελετών περίπτωσης, που ξεχωρίζουν ως προς την καινοτομία από στελέχη του ίδιου του κλάδου. Μαθήματα ηγεσίας, στρατηγικής και χρηματοοικονομικής ανάλυσης συνδυάζονται με σύγχρονες τάσεις και αναδυόμενα θέματα στη διοίκηση μεταφορών και εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και στην επικοινωνία με τον πελάτη και την αξιοποίηση νέων καναλιών και τεχνολογιών. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης θέματα καινοτομίας και δημιουργικότητας, ανάπτυξης προσωπικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων. Τέλος οι συμμετέχοντες καλούνται να σχηματίσουν ομάδες εργασίας και να αναπτύξουν, να επιλύσουν και να παρουσιάσουν ένα καινοτόμο έργο.
Μεθοδολογία εκπαίδευσης
Η μεθοδολογία εκπαίδευσης περιλαμβάνει ακαδημαϊκές διαλέξεις, παρουσίαση και ανάλυση μελετών περίπτωσης από υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς, εργαστήρια (workshop) σε ομάδες, εργασία στο πλαίσιο ομάδας και παρουσιάσεις από τους συμμετέχοντες. Το υλικό των διαλέξεων και οι παρουσιάσεις θα είναι διαθέσιμο στους συμμετέχοντες μέσω διαδικτύου.
Επιστημονική υποστήριξη και διδακτικό προσωπικό
Την επιστημονική επιτροπή του προγράμματος απαρτίζουν ο Καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης και η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κατερίνα Πραματάρη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Nικόλαος Ροδόπουλος Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της EEL και ο Δρ. Βασίλειος Ζεϊμπέκης Αντιπρόεδρος Λειτουργιών της EEL. Η επιστημονική επιμέλεια του προγράμματος προσφέρεται από το εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου ELTRUN (www.eltrun.gr) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το διδακτικό προσωπικό αποτελείται από διακεκριμένους ακαδημαϊκούς του ΟΠΑ και πανεπιστημίων του εξωτερικού, ερευνητές, έμπειρα στελέχη της αγοράς και συμβούλους επιχειρήσεων. Η αναλογία των ωρών του προγράμματος μεταξύ ακαδημαϊκών και εξωτερικών εισηγητών/ παρουσίαση βέλτιστων πρακτικών από την αγορά είναι περίπου 50%-50%.
Διάρκεια και διεξαγωγή προγράμματος
Η διάρκεια του προγράμματος είναι 100 ώρες και θα διεξάγεται μία με δύο φορές κατ’ έτος. Οι διαλέξεις πραγματοποιούνται σε 7 περιόδους κάθε δεύτερη εβδομάδα στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών στην οδό Κεφαλληνίας 46, Αθήνα. Η πρώτη περίοδος διεξαγωγής του προγράμματος θα είναι Σεπτέμβριος 2016 – Δεκέμβριος 2016. Στους συμμετέχοντες παρέχεται Βεβαίωση Συμμετοχής από το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα δίδακτρα ανέρχονται στα 2.000 €, ενώ παρέχεται έκπτωση 20% στις εταιρίες μέλη της Ελληνικής Εταιρεία Logistics. Το πρόγραμμα επιδοτείται από το ΛΑΕΚ.